Επανέρχεται πάλι η σημαία μόνο για το εξωτερικό

Του Δημήτρη Βάλλα
Ράβε... ξήλωνε έχουμε πάλι στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς με απόφαση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ναυάρχου Ευάγγελου Αποστολάκη καταργείται το εθνόσημο που φορούσαν οι ένστολοι αξιωματικοί και στρατιώτες των ενόπλων δυνάμεων στο αριστερό τους χέρι, λίγο πιο κάτω από τον ώμο.
Σύμφωνα με τη σχετική διαταγή που εκδόθηκε και που καταδεικνύει και το σκεπτικό του νέου αρχηγού ΓΕΕΘΑ μάλλον επιχειρείται να μπει ένα... φρένο στα απανωτά σηματάκια με τα οποία έχουν τον τελευταίο καιρό κατακλυστεί οι Ένοπλες Δυνάμεις και τα οποία θεωρούνται περιττά και πρέπει να φύγουν.
Βέβαια ανέκαθεν ήταν λιτή η στολή των Ελλήνων αξιωματικών και στρατιωτών και όντως τα τελευταία χρόνια ήταν ορατή μια τάση υπερβολής που θύμιζε έντονη «αμερικανοποίηση» των στολών που συνήθως είναι βαρυφορτωμένες με παντός είδους διακριτικά.
Η απόφαση του αρχηγού έρχεται να αντικαταστήσει άλλη του προκατόχου του που με τη σειρά του είχε καθιερώσει το εθνόσημο, αφαιρώντας την ελληνική σημαία.
Και για να μην μπερδευόμαστε κι άλλο η νέα διαταγή προβλέπει κατάργηση του εθνοσήμου από το μανίκι που κυκλοφορούσε είτε σε έγχρωμη μορφή, είτε σε μορφή χαμηλής ορατότητας με το σκεπτικό ότι είναι περιττό, καθώς υπάρχει στο πηλήκιο.
Καθιερώνεται πάλι η ελληνική σημαία στο μανίκι, όμως μόνο για τις αποστολές του εξωτερικού, ενώ περιορίζονται και τα απανωτά διακριτικά των διάφορων Σχολών που θα τοποθετούνται... σωρευτικά και σε προτεραιότητα.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Η απόφαση προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς πολλοί την επέκριναν αναφέροντας ότι «το εθνόσημο δεν είναι «διακοσμητικό» των στολών που δεν μας αρέσει αισθητικά και το αφαιρούμε, αλλά το Εθνικό μας έμβλημα, η Εθνική μας Υπερηφάνεια, που βρίσκεται εκεί για να μας θυμίζει τις χιλιάδες ηρωικές στιγμές του Έθνους μας», ζητώντας παράλληλα την παρέμβαση του υπουργού κ. Πάνου Καμμένου.
Συγκεκριμένα, με τη διαταγή του κ. Αποστολάκη με ημερομηνία 6 Νοεμβρίου καταργούνται:
Πρώτον, το διακριτικό σήμα που είχαν όσοι υπηρετούσαν στο επιτελικό γραφείο του Αρχηγού καθώς και άλλα αντίστοιχα για όσους υπηρετούσαν σε συγκεκριμένους κλάδους του Επιτελείου.
Δεύτερον, το έμβλημα της Ελληνικής Δημοκρατίας, δηλαδή το εθνόσημο, με τη λέξη «Ελλάς», το οποίο καταργείται από οποιαδήποτε στρατιωτική στολή και είχε καθιερωθεί προ ετών με τον «Διακλαδικό Κανονισμό Στολών».
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα πάνω κάτω είχε φέρει τότε και η άλλη απόφαση του 2014 του ΣΑΓΕ που προέβλεπε το εθνόσημο που σήμερα καταργείται.
Τότε είχε αναπτυχτεί άλλος προβληματισμός που επισήμανε ότι:
«Όλοι πρέπει να καταλάβουν τη διαφορά που υπάρχει στο σύμβολο του Έθνους (Σημαία) από το Έμβλημα της Ελληνικής Δημοκρατίας (Εθνόσημο). Το πρώτο παριστάνει και περικλείει συμπυκνωμένα όλα τα ιδεώδη και ιδανικά του έθνους και τα ήθη και έθιμα του λαού της πατρίδας, ενώ το δεύτερο αναπαριστά το έθνος και την πατρίδα στο όνομα του πολιτεύματός της. Η Ελλάδα παντού πρέπει και οφείλει να παρίσταται και να παριστάνεται με το Εθνικό της Σύμβολο την Ελληνική Σημαία».
Βέβαια ακόμα ισχύουν έστω και προαιρετικά τα σήματα με τους πολεμιστές αγίους που καθιερώθηκαν με απόφαση υπουργού.
Συγκεκριμένα με τη «σφραγίδα» λοιπόν του υπουργού Αμύνης, Πάνου Καμμένου, έχουν εισαχθεί φέτος ενδυματολογικές αλλαγές στις στολές του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Στρατιώτες, υπαξιωματικοί και αξιωματικοί θα μπορούν να ράβουν στη χειμερινή και καλοκαιρινή στολή ασκήσεων – μάχης (παραλλαγή) σήματα με αγίους.
Τώρα, ανάλογα με τα Όπλα και τους Κλάδους θα είναι και τα σήματα των πολεμικών σημαιών, με τον αντίστοιχό τους προστάτη. Ειδικότερα, ο Άγιος Γεώργιος και η Αγία Βαρβάρα για τον Στρατό Ξηράς, ο Άγιος Νικόλαος για το Πολεμικό Ναυτικό και ο Αρχάγγελος Μιχαήλ για την Πολεμική Αεροπορία. Τα σήματα αυτά θα μπορούν να φέρουν τα μόνιμα και κληρωτά στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων παράλληλα ή αντί του εθνοσήμου.
Σύμφωνα λοιπόν με ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ: «Κατόπιν εγκρίσεως του κ. ΥΕΘΑ υφίσταται, προαιρετικά, η δυνατότητα, στο σύνολο του στρατιωτικού προσωπικού, να φέρει, αποκλειστικά με τις στολές υπ’ αριθμόν 9 και 10 -χειμερινή και θερινή στολή ασκήσεων-μάχης -τα σήματα των Πολεμικών Σημαιών, με τον αντίστοιχο, για κάθε Κλάδο, προστάτη Άγιο ή Αγία (ήτοι, Άγιο Γεώργιο και Αγία Βαρβάρα για το Στρατό Ξηράς, Άγιο Νικόλαο για το Πολεμικό Ναυτικό και Αρχάγγελο Μιχαήλ για την Πολεμική Αεροπορία), παράλληλα ή αντί του εθνοσήμου, το οποίο και προβλέπεται στις εν λόγω στολές». Και καταλήγει: «Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω είναι απόλυτα προαιρετικά και αποτελεί, αυστηρά, προσωπική επιλογή ενός εκάστου στελέχους».
Αυτά περί σημάτων και διακριτικών, όσο για τα υπόλοιπα μάλλον σε καιρούς που οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν μπορούν καλά-καλά να σιτίσουν και να ενδύσουν τους στρατευμένους μας εύλογα δημιουργούν ποικίλα σχόλια κατά το δοκούν...
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.