Ampelwnas-News.gr

Στη διαιτησία παραπέμπονται οι εργολάβοι για τα Τέμπη.

Θανάσης Κατσάνης
By -
0
Σε διαιτησία με επίκληση την προστασία των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου, παραπέμπει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», αμφισβητώντας έκθεση του ανεξάρτητου μηχανικού με την οποία ζητείται συνολική επιμήκυνση του χρόνου παράδοσης του έργου τον Μάρτιο του 2017, όταν με βάση τις αναθεωρημένες συμβάσεις προβλεπόταν για το καλοκαίρι της τρέχουσας χρονιάς.
Σε σχετικό έγγραφο που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» και φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού, το υπουργείο δεν αποδέχεται τις αιτιάσεις του ανεξάρτητου μηχανικού και παραπέμπει την υπόθεση σε Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών (διαιτησία), απορρίπτοντας έγγραφό του ανεξάρτητου μηχανικού, το οποίο καθόριζε δύο νέες τμηματικές προθεσμίες για την παράδοση του οδικού άξονα «Μαλιακός –Κλειδί» ως εξής: Για τις τρεις σήραγγες των Τεμπών που αποτελούν τα νέα τμήματα του έργου, παράταση της 5ης και τελευταίας αποκλειστικής προθεσμίας για τις 5 Οκτωβρίου του 2016. Σύμφωνα με δημοσιεύματα «το υπουργείο εμφανίζεται αποφασισμένο να σκληρύνει τη στάση του προς τους παραχωρησιούχους που θεωρεί ότι ενώ κατηγορούν το δημόσιο για αθέτηση συμβατικών υποχρεώσεων, στην ουσία εμφανίζονται και οι ίδιοι ασυνεπείς με τις συμβάσεις που υπέγραψαν, με σημαντικές αποκλίσεις στην πρόοδο των εργασιών.
Να σημειωθεί ότι σήμερα, στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» η πρόοδος των εργασιών φτάνει το 91%. Όπως όμως υποστηρίζουν πηγές στην κοινοπραξία του έργου εάν οι πληρωμές καθυστερήσουν πέραν του Ιουνίου, η τύχη του οδικού άξονα καθίσταται αβέβαιη.
Αυτή την εποχή όμως έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα αιτήματα για παρατάσεις στα έργα των αυτοκινητόδρομων, με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» να ζητά 9 μήνες παράταση, την Ιόνια Οδός 12 μήνες παράταση, την Ολυμπία Οδό 9,5 μήνες παράταση ενώ αναμένεται ανάλογο αίτημα μέσα στις επόμενες ημέρες από τον Ε65 για 12 μήνες παράταση επίσης.
Ο Γ. ΣΤΑΘΑΚΗΣ
Στο μεταξύ με αρκετά αιχμηρό τρόπο αντιμετώπισε ο υπουργός ΟΙΚΥΝΑΤ Γιώργος Σταθάκης την ερώτηση για τα μεγάλα έργα της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία. Όπως χαρακτηριστικά είπε «εμείς δεν θα σχεδιάζαμε ποτέ τους μεγάλους οδικούς άξονες με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν επί κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Οι πρώτες συμβάσεις είχαν ανέφικτες προθεσμίες καθώς τα αρχαιολογικά και οι απαλλοτριώσεις ήταν λάθος υπολογισμένα».
Επέρριψε επίσης ευθύνες στην υπουργική θητεία Σουφλιά για λανθασμένες επιλογές στα χρηματοδοτικά μοντέλα των πρώτων συμβάσεων ενώ για τις νέες συμβάσεις τόνισε ότι έχουν 3 αρνητικά σημεία: Πλήρης απορρόφηση του κινδύνου από το Δημόσιο. Αν οτιδήποτε δεν πάει καλά το Δημόσιο αποζημιώνει τους παραχωρησιούχους. Υποκατάσταση της χρηματοδότησης από τις Τράπεζες στο ΕΣΠΑ και από το νέο ΕΣΠΑ. Στο θέμα των διοδίων έχει επιλεχθεί εν μέσω κρίσης, αύξηση διοδίων κατά 40% με οικονομικές παρενέργειες, μείωσε την κίνηση στους αυτοκινητόδρομους και αύξησε τον φόρτο στο εναλλακτικό δίκτυο.
Ο κ. Σταθάκης υποστήριξε πως τα έργα σταμάτησαν χωρίς ευθύνη του Δημοσίου καθώς σταμάτησαν οι τράπεζες να χρηματοδοτούν και πως επί 2 χρόνια τα έργα απλά δεν συνεχίζονταν. Στη συνέχεια ο υπουργός έκανε σαφές πως τα έργα θα ολοκληρωθούν καθώς η Κυβέρνηση και το Υπουργείο του σέβεται αυτές τις συμβάσεις, όμως για μία ακόμα φορά τόνισε πως πρέπει να γίνουν βελτιώσεις «κοινή συναινέσει» μέσα από ένα διάλογο με τους παραχωρησιούχους, τις τράπεζες και την ΕΤΕπ.
ΠΗΓΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


👍 0
❤️ 0
😂 0
😮 0
😢 0

📰 Ειδήσεις από Τύρναβο, Αμπελώνα και Νομό Λάρισας

Η καθημερινή σας ενημέρωση με αξιοπιστία και τοπικό ενδιαφέρον.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου (0)
4/related/default